În debutul ședinței de astăzi a Cabinetului de miniștri, Prim-ministrul Pavel Filip s-a referit la calitatea nesatisfăcătoare a serviciilor de telefonie mobilă și Internet, furnizate de operatorii din țară.

Șeful Executivului a specificat că nu există o acoperire stabilă și calitativă cu Internet mobil pe teritoriul ţării şi a subliniat că pentru aceste deficiențe sunt responsabili, atât operatorii care au obținut o licență din partea statului, cât și Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), care are obligația să supravegheze și să monitorizeze respectarea condițiilor licenței.

“Mam adresat de câteva ori și am solicitat explicații de la ANRCETI. În răspunsul pe care lam primit ei spun că urmează să formeze grupuri de lucru ca să examineze situaţia. Ei au uitat că eu am fost responsabil de acest domeniu cinci ani de zile și cunosc cu lux de amănunte ce se întâmplă acolo”, a declarat Premierul.

Totodată, Primministrul a spus că există toate instrumentele necesare pentru îmbunătățirea calităţii serviciilor de telefonie mobilă, iar responsabilii din domeniu urmează săși consolideze eforturile și, în mod prioritar, să renunțe la favorizarea unor operatori. „Le sugerez celor de la agenție să se ridice din fotoliile moi pe care le deţin și să-și îndeplinească obligațiunile, astfel încât cetățenii Republicii Moldova care beneficiază de aceste servicii să fie siguri că beneficiază de servicii calitative”, a subliniat Premierul.

În acest sens, Pavel Filip a solicitat ministerului Economiei și Infrastructurii să vină cu soluții viabile pentru ca acoperirea cu telefonie mobilă şi Internet pe teritoriul ţării să fie conformă licenței obținute de operatori și să corespundă așteptărilor cetățenilor care plătesc pentru aceste servicii.